När stormen sedan bedarrat

Det har börjat blåsa här nu. När jag såg väderleksrapporterna igår verkade som om just den här delen av Sverige skulle klara sig rätt bra. Efter det har kartorna ritats om och jag har faktiskt ingen aning om vad som gäller just här och nu.

Ena stunden pratas det om snöstorm i morgon och nästa att det bara ska bli lugna vindar häromkring. Förmodligen lyssnar jag selektivt för det blir ju som det blir i alla fall.

Nyss var jag ute och såg en av tallarna i närheten av huset röra sig oroväckande mycket. Det positiva var att den rörde sig åt "rätt" håll - om man ser det utifrån vårt hus. Taket på uteplatsen rörde sig också lite oroväckande. Tänk om en bit av taket skulle dra iväg någonstans. Tja...finns ju inte så mycket man kan göra åt det heller egentligen. Jag kan ju knappast tillbringa hela kvällen och natten med att vakta plasttak.

Ja summa summarum - det blåser - och tids nog vet vi hur det ser ut men det är först sedan stormen bedarrat. Det är bara att hålla tummarna att så lite som möjligt skadas och att vi får behålla strömmen.

Kommentarer
Postat av: Lena

Nog blir man fundersam...jag väntade tre decimeter snö och eländes elände men tack och lov syntes inte det illavarslade till...

2007-01-15 @ 22:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback