Rush, Globen, 27 okt 2007

Tråkig konsert, måste jag tyvärr säga.

Första delen bestod mestadels av material från den andra halvan av deras karriär. Lite för stökigt för mig. Andra halvan var bättre. Framför allt efter trumsolot som var riktigt bra. Trumsolon kan vara så sega, men inte de med Neil Peart.

I samband med avslutningen började man lite smått närma sig det gamla, gamla materialet, men nådde inte riktigt fram till mina favvolåtar. Jag fick nöja mig med bl a Tom Sawyer och Passage to Bangkok.

Avslutningen var lite märklig. Inget gemensamt tackande från scen. Neil och Alex försvann ut i kulisserna medan Geddy stannande kvar och sa tack och hej. Jag har upplevt många konserter, men detta var nog den första där artisterna lämnat scenen utan ett tydligt avslut och tack från alla i bandet. Jo förresten, det har hänt en gång tidigare. Ritchie Blackmore avslutande en konsert med sitt eget band Blackmores Night genom att helt enkelt bara kliva av scenen för att han var sur på ljudet. Frun blev kvar på scenen, bad om ursäkt och tackade publiken.




image89

image90

image91

image92








Notera att det kliver omkring en person bakom Geddy. Hon "byter" ut kycklingarna i kycklinggrillarna.
Förra turnén tvättmaskiner, nu kycklinggrillar. Humor.

image93

Edit:
Recensioner
Expressen
Aftonbladet
DN
SvD

Kommentarer
Postat av: Anders, Film- & Musikbloggen!

Jodu, där skulle man ha varit! Tyvärr ligger Stockholm så jävla avsides... (bor i Umeå), så ett konsertbesök i huvudstaden kräver massor med planering. Och massor med pengar.

Postat av: tonnie andersson

Tråkigt att du inte gillade giget.Du menar på fullaste allvar att dom ska spela låtar som är lika gamla som dackefejden?..För att det var bättre förr??..Häng med i utvecklingen,har lyssnat på Rush sen 78..Men man kan ju inte stå och stampa på samma ruta i evigheter.

2007-10-29 @ 15:00:26
Postat av: Virvla

yo
jamen alltså. jag är hemma nu. kom för några timmar sedan. 700 nya inlägg i min Reader. Greys anatomy maraton. inte sovit på ett dygn. men vi kan väl höras va? jag tänkte köpa kryddor till er, hittade jättefina i johannesburg men de tog inte kreditkort, skitdumt. så jag kan avslöja att det var som en pepparkvarn men med kaffe och kardemumma och socker! tänk, vad ni (och jag) hadekunnat få smaka om bara butiksjävelen hade tagit kort!

jag har hoppat bungyjump, klappat lejon och geparder, haft the time of my life! kram kram!

2007-10-29 @ 16:04:29
URL: http://virvla.se
Postat av: Blingbling

Jag som aldrig lyssnat på Rush tyckte faktiskt att det nyare materialet var bättre. Men jag förstår dig. Man skaffar sig favoritlåtar genom åren och dom är ju alltid roligast att höra när man går på konsert.

Fina bilder du tagit förresten.

2007-10-29 @ 19:23:13
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Peter

Väldigt fina bilder och videoklipp, tack för det! Överraskande bra kvalité på videosnuttarna...

2007-10-29 @ 20:46:31
URL: http://theblackpage3.blogspot.com
Postat av: Mike

Jag satt på vänstra läktarn. Grymt dåligt ljud som tyvärr förstörde en hel del av helhetsintrycket. Nästa gång, om de nu kommer igen, blir det till att skaffa parkettbiljetter.

2007-10-29 @ 21:55:07
Postat av: Jonas

Kul att ni uppskattade bilderna. Tagna med en Sony Cybershot 7,2 megapixel.

2007-11-30 @ 22:59:09
URL: http://cjphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback