Vilken väg tar temperaturvågorna?

I vårt hem finns en "magisk" klocka. När sommartiden blir vintertid eller vintertiden blir sommartid så finns det någon hemlig (?) central nere i Europa någonstans som reglerar detta och vips....så har klockan ställt om sig till rätt tid. Sånt där har jag svårt för att förstå.
I denna klocka finns också en termometer som mäter temperaturen inomhus och utomhus. Och utomhus har vi då installerat en liten "grej" som sänder temperaturen in till klockan. Sen kan jag ligga i sängen mitt i natten och se hur det lyser rött med rätt tid från den "hemliga" centralen och rätt utetemperatur från "grejen" utanför.
Teknikens under och helt fantastiskt bra.

MEN ::: ibland händer det att det bara står små streck där temperaturen borde varit angiven....och då undrar man varför det är på detta sätt. Kan det spela någon roll om dörren till toaletten är öppen eller om sovrumsdörren är stängd eller om grannen har spisen på ... eller? För jag undrar helt enkelt vilken väg temperaturen tar från "grejen" där ute till klockan där inne?

//C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback